SME

Toyota Camry dostala lepší pohon, hlavný problém ostal rovnaký

Nízka spotreba aj komfort sú lákavé.

Toyota CamryToyota Camry (Zdroj: Marek Čepa)
Toyota Camry 2,5 Hybrid e-CVT Executive
Základná cena / Verzia od (eur)39 990 / 47 990
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)5,1 / 5,5
Objem batožinového priestoru (l)493
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2825; 4920; 1840; 1445

Poznajú ju na celom svete, napriek tomu sa do Európy vrátila len nedávno.

Toyota Camry je najúspešnejší sedan strednej triedy, z ktorého sa predalo takmer 22 miliónov kusov. Nová generácia na starom kontinente prichádza do segmentu, v ktorom začína byť akosi prázdno. Je na elegantný sedan v čase nekončiacej SUV mánie už príliš neskoro alebo je nízka konkurencia jeho výhodou?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po stránke dizajnu vyzerá Camry oveľa modernejšie, pritom stačilo zmeniť najmä svetlá a nárazníky. Tvarovo sa svetlá zjednotili s dizajnom Priusu či C-HR, no sú slabšie, neponúkajú matrixovú technológiu. Ide o projektorovú LED klasiku s automatickým prepínaním diaľkových svetiel.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ako súčasné lexusy, aj Toyota Camry vyzerá celkom atraktívne v bronzovej metalíze, ktorá je však za príplatok 1000 eur.

Súvisiaci článok Lexus ES 300h vie zabodovať nízkou spotrebou (test) Čítajte 

Moderne aj s tlačidlami

Vnútri bolo testované auto fádne čierne, no existuje aj svetlá krémová alebo hnedá verzia. Oproti predošlej generácii vyzerá prístrojová doska podstatne modernejšie, no zároveň je príjemne konzervatívna. Napriek dvom 12,3-palcovým obrazovkám ostáva aj samostatný panel s tlačidlami na ovládanie klimatizácie.

Nový je aj volant so stále trochu komplikovaným ovládaním menu palubného počítača. Týka sa to aj nastavovania či vypínania niektorých asistenčných systémov. Páka e-CVT prevodovky ostala nezmenená, z auta vyžaruje klasická atmosféra amerických sedanov.

S ňou však súvisí aj použitie jednoduchších materiálov, čo vidieť na výplni dverí alebo na čalúnení A-stĺpikov. Na druhej strane je výhodou, že nikde nič nevŕzga, čo občas býva problém pri snahe striedať čo najviac zaujímavých materiálov.

SkryťVypnúť reklamu

Vzadu majú cestujúci veľkorysý priestor, najvyššia výbava ponúka aj luxusnú lakťovú opierku, na ktorej sa dá ovládať klimatizácia, audiosystém aj automatická roletka zadného okna.

Súvisiaci článok Nová Škoda Superb láka ovládaním aj priestorom. Je lepšia ako predchodca? Čítajte 

S biznis úpravou súvisí aj fakt, že výbava Executive nemá sklápateľné zadné operadlá. Spolu s faktom, že ide o karosériu sedan, má Camry oproti najväčším rivalom Škode Superb a Peugeotu 508 slabšie možnosti praktického využitia. Nakladací otvor 493-lirového kufra je v porovnaní s liftbackom jednoducho malý.

Ťažko určiť, ktorý model je dnes vlajkovou loďou Toyoty. Všeobecne sa zaň považuje práve Camry, no je tu aj sedemmiestne SUV Highlander a ikonický off-road Land Cruiser. Väčší luxus potom, samozrejme, ponúkajú modely Lexusu, napríklad sedan ES, ktorý má po technickej stránke s Camry veľa spoločného.

SkryťVypnúť reklamu

Staronová generácia

Toyota síce hovorí o novej deviatej generácii pod interným označením XV80, no postavená je na rovnakej podvozkovej platforme GA-K ako predchodca a identický je aj skelet karosérie. Najväčšou zmenou na americkom trhu je, že Camry sa aj tam už predáva len s hybridom namiesto benzínového šesťvalca.

Práve hybridný systém prešiel zmenami. Jeho piata generácia má vyšší systémový výkon 169 kW (230 koní), predošlé Camry malo 160 kW (218 koní). Atmosférický benzínový 2,5-litrový štvorvalec je rovnaký, nová je elektrická časť pohonu.

Zmenami prešli motorgenerátor a invertor, aby sa znížili vnútorné straty a aj ich samotná hmotnosť. Nová je tiež výkonnejšia lítium-iónová batéria. Všetko jednoducho viedlo k tomu, že hybridný pohon je teraz účinnejší, auto vie fungovať viac času v elektrickom režime, takže aj spotreba je nižšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nízka spotreba je reálna

Výrobca uvádza, že Camry vie jazdiť za 5,1 litra a emisie CO2 má na úrovni 117 gramov na kilometer, teda ako oveľa menšie autá bez hybridu.

Pri meraní spotreby sa deklarovaná nízka spotreba naozaj potvrdila, no týkala sa okresiek, kde sme jazdili za päť litrov a v mestskej premávke, kde 4,9-metrová limuzína nemá problém jazdiť tiež za 4,9 litra.

Súvisiaci článok Nový Mercedes Triedy E spravil veľký pokrok aj napriek konzervatívnemu vzhľadu Čítajte 

Kde hybridy strácajú nad dieselovými motormi, sú ustálené vyššie rýchlosti bez rekuperovania brzdnej energie. Na diaľnici si tak Camry pri rýchlosti 130 pýtalo 6,7 litra.

V priemere sme však stále jazdili za 5,5 litra, čo vzhľadom na nízke teploty počas testu okolo nuly a veľkosti auta vôbec nie je zlé. Niet preto divu, že Camry je v mnohých krajinách obľúbeným autom taxikárov.

Rozumnejší ako vodič

Vo veľkej miere sa nám osvedčilo používanie asistentov v rámci funkcií Toyota T-Máte v spojení s nastaveným cieľom navigácie. Vtedy napríklad auto vie, že sa blíži obec so zníženou povolenou rýchlosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už desiatky metrov pred začiatkom obce sa automaticky obmedzí výkon a to aj ak sa vodič snaží silnejšie zošliapnuť plynový pedál. Jeho odpor sa dá v krízových situáciách prekonať. Chvíľu sme si na túto vypínateľnú funkciu zvykali, no potom sa nám zapáčila a považujeme ju za rozumné riešenie.

Na čo sa ťažšie zvyká, je prejav hybridu pri zrýchľovaní, stále sa totiž nezbavil vysávačového efektu, kedy spaľovací motor ide do vysokých otáčok. Je to síce typicky prejav hybridov s bezstupňovou prevodovkou, no Honda aj Ford dokazujú, že dá sa to aj bez monotónneho hučania.

Jedným z presvedčivých argumentov voči Camry je výborne naladený podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou. Trváme na tomto konštatovaní najmä po tom, čo sme krátko po Camry presadli do Superbu s adaptívnym DCC+ podvozkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ťažké rozhodovanie

V Toyote je vozenie komfortné a kolesá na nerovnostiach nebubnujú. Celkovo je odhlučnenie kabíny na dobrej úrovni, trochu nám vadil len hluk od bočných okien, viackrát sme mali pocit, že sú zle zatvorené. Nie sú totiž dvojvrstvové.

Súvisiaci článok BMW radu 5 má k luxusnej limuzíne bližšie než kedykoľvek predtým (test) Čítajte 

Dobrý posed za volantom, nízke ťažisko aj lepšia spotreba sú argumenty, prečo sa SUV nikdy nevyrovnajú sedanom strednej triedy. A takúto klasiku ponúka práve Camry. V čase, keď už ani Volkswagen Passat nekúpite ako sedan, nehovoriac o ďalších ako Citroen C5, Ford Mondeo, Renault Talisman či Mazda 6.

Veľký sedan od Toyoty nám dáva zmysel najmä v dvoch najnižších výbavách, keď je lacnejší ako porovnateľný Superb bez hybridu. Ide však o silného a aj praktickejšieho súpera, ktorý odpovedá na otázku, prečo na našich cestách nestretnete Camry častejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka:
Značka a modelToyota Camry
VerziaExecutive 2,5 Hybrid
Cena modelu od / verzie od39 990 / 47 990
Motoratmosférický benzínový štvorvalec, 2 487 cm3 + elektromotor
Výkon spaľ motora kW (k) / pri otáčkach (ot. / min)137 (186) / 6000
Krút. moment spaľ. motora (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)221 / 3200 - 5200
Systémový výkon kW (k)169 / 230
Typ prevodovkyelektronicky riadená s plynulo meniteľným prevodom (e-CVT)
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)7,2
Kombinovaná spotreba - výrobca (WLTP) / test (l/100 km)5,1 / 5,5
Objem palivovej nádrže (l)50
Rozmer pneumatík235/45 R18
Objem batožinového priestoru (l)493
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2825; 4920; 1840; 1445

Sedany

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 603
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 343
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 928
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 574
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 457
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 113
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  2. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  3. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  4. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  5. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  6. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 095
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 566
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 329
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 253
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 042
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 447
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 476
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu